Каланчацька громада
Каланчацький район, Херсонська область

Часті питання

Часті питання

- Які документи посвідчують особу?

 Відповідно до ст. 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус"

1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України:

а) паспорт громадянина України;

б) паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

в) дипломатичний паспорт України;

г) службовий паспорт України;

ґ) посвідчення особи моряка;

д) посвідчення члена екіпажу;

е) посвідчення особи на повернення в Україну;

є) тимчасове посвідчення громадянина України;

2) документи, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус:

а) посвідчення водія;

б) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон;

в) посвідка на постійне проживання;

г) посвідка на тимчасове проживання;

ґ) картка мігранта;

д) посвідчення біженця;

е) проїзний документ біженця;

є) посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

- Виписка або витяг?

Відомості з Єдиного державного реєстру  юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань надаються у виді виписки та витягу.

Виписка з Єдиного державного реєстру надається державним реєстратором у паперової формі за результатом проведеної державної реєстрації, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора або печатки, визначеної Законом України «Про нотаріат» (у випадку якщо державним реєстратором є нотаріус).

Виписка з Єдиного державного реєстру формується та оновлюється за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та державної фіскальної служби, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи;

Витяг з Єдиного державного реєстру надається у паперовій формі державним реєстратором, уповноваженою особою центру надання адміністративних послуг, нотаріусом, на аркушах формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків та без проставляння підпису і печатки;

Витяг з Єдиного державного реєстру - документ, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.

Витяг з Єдиного державного реєстру в електронній формі надається через портал електронних сервісів виключно за умови реєстрації користувача на відповідному порталі (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch).

Відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру у паперовій або електронній формах та мають однакову юридичну силу та містять обов’язкове посилання на Єдиний державний реєстр.

- Куди слід звертатися для того, щоб зареєструвати місце проживання?

Для реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання необхідно звернутися в Центр надання адміністративних послуг  Каланчацької ОТГ.

- Де отримати довідку про склад сім’ї?

Довідки про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб видає Центр надання адміністративних послуг Каланчацька ОТГ

- Які вимоги до документів призовників та військовозобов’язаних при реєстрації місця проживання?

Відповідно до статті 37 п. 3 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» призовники та військовозобов’язані після прибуття до нового місця проживання зобов’язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку.

Згідно зі ст. 38 п. 2 абзац 1 цього  Закону органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію місця проживання чи перебування осіб зобов’язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок військових комісаріатів відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання або перебування.

Якщо військовозобов’язаний або призовник, який прибув з другої місцевості, був знятий з військового обліку у військовому комісаріаті за місцем попереднього місця проживання (перебування), реєстрація місця проживання військовозабов’язаних здійснюється лише в разі наявності в військово-облікових документах позначки про перебування на військовому обліку за місцем майбутнього проживання або перебування.

Зняття з реєстрації здійснюється лише за умови відмітки військового комісаріату про зняття з військового обліку. 

 

- Чи можливо знятися з реєстрації місця проживання з іншого міста?

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» орган  реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської  ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

 

 - Чи може власник житла самостійно зняти з реєстрації осіб, які зареєстровані у цьому житловому приміщенні?

Це залежить від того, на яких підставах ці люди там проживають (зареєстровані). Якщо існує, наприклад, рішення суду, що дає право комусь жити в певному приміщенні, то право на проживання зберігається то тих пір, поки це рішення є чинним.

Якщо люди зареєстровані в приміщенні на основі договору оренди, то, відповідно, право на реєстрацію зберігається за ними до закінчення терміну договору. Після цього власник житла може їх зняти з реєстрації місця проживання. А також, до закінчення терміну дії договору, за рішенням судових органів.

Якщо реєстрація здійснювалася на підставі згоди власника житла, зняття з реєстрації без згоди особи здійснюється на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права користування житловим приміщенням, про виселення або про зняття з реєстрації місця проживання. (джерело https://dmsu.gov.ua)

 

- Скільки часу дається людині, яка переїхала на нове місце для того, щоб зареєструватися?

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

 

- Яка відповідальність передбачена за порушення терміну реєстрації місця проживання?

Відповідно до статті 197 Кодексу про адміністративні правопорушення  проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання -тягнуть за собою попередження.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, -тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

- Як відбувається реєстрація дітей?

Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я тощо, в якому вона проживає, якщо місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.

У разі спору місце проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років визначається органом опіки та піклування.

Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я, в якому вона проживає. (джерело https://dmsu.gov.ua/) 

 

- Як реєструються новонароджені діти?

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»  батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

За бажанням батьків, документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані до органів РАГС одночасно з державною реєстрацією народження дитини.

Також є можливість зареєструвати місце проживання новонародженої одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.

Для реєстрації місця проживання дитини також можливо звернутися до Центру надання адміністративних послуг Каланчацької ОТГ.

 

- У зв’язку з декомунізацією, у багатьох громадян змінюються адреси. Чи повинні вони проставити в паспортах нові штампи?

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»  тільки за бажанням. Якщо громадянин хоче або йому це для чогось потрібно, він має можливість звернутися до ЦНАП Каланчацької ОТГ та змінити інформацію в паспорті. Це робиться безкоштовно.

- Яку інформацію я можу отримати з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно?

Відповідно до п 4. Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 25 грудня 2015 р. № 1127 Інформація з Державного реєстру прав містить актуальні на дату та час її надання відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, наявні в ньому, а також відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, або відомості про відсутність зареєстрованих речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Інформація з Державного реєстру прав за бажанням особи, яка отримує таку інформацію, може містити, крім відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, відомості про виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, обтяження таких прав щодо запитуваного суб’єкта або об’єкта нерухомого майна, а також про внесені зміни до відповідних записів Державного реєстру прав та реєстрів у хронологічному порядку.

 

- Як отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та який вона має вигляд?

Відповідно до 2. Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно затверджені постановою Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 25 грудня 2015 р. № 1127 інформація з Державного реєстру прав надається за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру у паперовій або електронній формі, що має однакову юридичну силу та містить обов’язкове посилання на Державний реєстр прав.

Інформація з Державного реєстру прав у паперовій формі надається на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі — державний реєстратор).

За п 3. Порядку інформація з Державного реєстру прав у паперовій формі надається уповноваженою особою суб’єкта державної реєстрації прав, адміністратором центру надання адміністративних послуг, нотаріусом або його помічником.

Інформація з Державного реєстру прав в електронній формі надається через веб-портал Мін’юсту