A A A K K K
для людей із порушенням зору
КАЛАНЧАЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Херсонська область

Проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі

Дата: 12.08.2021 14:57
Кількість переглядів: 1580

Із 04 червня 2021 року в Україні запроваджена цільова модель формування та видачі «е-лікарняних», яка передбачає формування електронних листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

Із 04 червня по 31 серпня 2021 року в Україні передбачено перехідний період впровадження електронних лікарняних (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» (далі – наказ МОЗ № 1066). Це означатиме, що протягом цього періоду медичні заклади будуть формувати як медичні висновки про тимчасову непрацездатність, так і видавати листки непрацездатності. Рішення про вид документу, який видається пацієнту для підтвердження його факту тимчасової непрацездатності приймає лікар, відповідно до вимог МОЗ.

Листок непрацездатності, що формується у Електронному реєстрі листків непрацездатності, є такою ж підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення, як і його паперова версія.
Сформований листок непрацездатності у день створення стає доступним для перегляду в кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, але до дати закінчення періоду його дії не може бути використаний страхувальником як підстава для нарахування матеріального забезпечення.

Сформований листок непрацездатності з причиною непрацездатності «вагітність і пологи» передається страхувальнику як підстава для нарахування матеріального забезпечення у день створення.

Після формування е-лікарняного в електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України роботодавець, відповідно до статті 32 Закону №1105, протягом десяти днів з дня закінчення періоду його дії призначає матеріальне забезпечення застрахованій особі. Для цього:

  • е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді в кадровій службі або відповідальної особи кадрової служби (за рішенням роботодавця);
  • кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація, за бажанням (або визначенням роботодавця), формується у паперовому вигляді або в електронному;
  • е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства;
  • комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13;
  • рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення;
  • бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках;
  • заповнюється заява-розрахунок (детально про це у матеріалі на сайті Фонду) та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

Детальніше щодо оформлення електронних лікарняних можете дізнатись з наступник джерел:
1) наказ МОЗ від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки»: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE36350.html
2) підключення до електронної системи охорони здоров’я можна прочитати на сайті НСЗУ в розділі «Підключення МІС» (за посиланням: https://nszu.gov.ua/academy/academy-info/osnovni-kroki-2020/pidkluch-mic/pidkluch-mic-2)
3) вибір медичної інформаційної системи на сайті МОЗ у статті «Як медичному закладу підійти до вибору медичної інформаційної системи»                                  (https://moz.gov.ua/article/news/jak-medichnomu-zakladu-pidijti-do-viboru-medichnoi-informacijnoi-sistemi);
4) нормативно-правове регулювання е-лікарняних, зателефонувавши на «гарячу лінію» МОЗ, за номером: 0 800 505 201;
5) реєстрацію, користування та отримання відомостей про е-лікарняні через Електронний кабінет роботодавця вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України Ви можете, зателефонувавши на «гарячу лінію» Пенсійного фонду України за номером: 0 800 503 753;
6) процедуру оформлення заяв-розрахунків та страхових виплат на підставі е-лікарняних, а також відповіді на запитання щодо наявності у працівника одразу електронного та паперового видів документів, Ви можете дізнатися, зателефонувавши на “гарячу лінію” Фонду соціального страхування України за номером: 0 800 50 18 92.

Виникли запитання? 0 800 213 103 єдиний безкоштовний цілодобовий номер з надання безоплатної правової допомоги в Україні.

За безоплатною правовою допомогою можна звертатися до відділу «Каланчацьке бюро правової допомоги» Голопристанського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який знаходиться за адресою: смт Каланчак, вул. Херсонська (Леніна), 9 (1-й поверх), тел.: (05530)3-15-03 або за скайп зв’язком: Каланчацьке бюро правової допомоги (kalanchatske@legalaid.ks.ua).


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь