A A A K K K
для людей із порушенням зору
КАЛАНЧАЦЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Херсонська область

Проєкт бюджету Каланчацької селищної територіальної громади на 2022 рік

Дата: 06.12.2021 17:09
Кількість переглядів: 1781

Фото без описуУ розрахунках показників бюджету Каланчацької селищної територіальної громади на 2022 рік враховано вимоги Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України, положення Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року, Стратегію економічної безпеки України на період до 2025 року, Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2022- 2024 роки, який було розроблено Міністерством економіки України та схвалено постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 586 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки", а також змін до відповідних нормативних документів.

Виконання дохідної частини за січень-вересень 2021 року та проєкт  2022 року 

Прогнозні показники доходів бюджету селищної територіальної громади на 2022 рік, у порівнянні із затвердженим на 2021 рік, збільшуються на 9734,4 тис.грн. або на 13,8 %,  у тому числі по:
загальному фонду – збільшуються на 8545,9 тис.грн. або на 12%,
спеціальному фонду – збільшуються на 1188,5 тис.грн. або 69 %.

Основним джерелом надходжень загального фонду є податок та збір на доходи фізичних осіб, що становить майже 55,5 % від показника власних доходів загального фонду 2022 року.
Відповідно до норм Податкового кодексу основним показником для розрахунку прогнозних надходжень податку та збору на доходи фізичних осіб виступає показник витрат на оплату праці, який включає в себе:

  • фонд оплати праці найманих працівників;
  • допомога по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; винагорода за цивільно-правовими договорами.

Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік розрахований з урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати штатних працівників, а також бази та діючих  ставок оподаткування доходів фізичних осіб (60% відрахувань до місцевого бюджету). 

Враховані в бюджеті показники податку та збору на доходи фізичних осіб на 2022 рік, становлять 43 112,9 тис.грн. 

Ріст надходжень 2022 року становить 101,3 % до очікуваного показника 2021 року. Зростання  показника відбудеться за рахунок зростання мінімальної заробітної плати з 01.12.2021 року до 6 500 грн та з 01.10.2022  року до 6 700 грн, що в свою чергу призведе до зростання фонду оплати праці на 13,3 відсотків. 

Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб: 
1) застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціям та корпоративних правах, нарахованих резидентами платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%;  2) 
доходів у вигляді дивідендів по акціям або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами);
3) підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
4) легалізація виплати заробітної плати та інше.

Прогнозні показники надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами   господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначені по діючому законодавству, що передбачає зарахування надходжень з алкогольних напоїв та тютюнових виробів на 2022 рік до бюджету в обсязі  855 тис. грн, порівняно із очікуваним показником на 2021 рік  збільшується на 100 тис. грн., або на 13,2  відсотка. Показник враховує незначне збільшення попиту на підакцизний товар за рахунок відкриття нових торгових точок. 

Починаючи з 01.01.2017 року 13,44% акцизного податку з виробленого та ввезеного на митну територію України пального зараховується до загального бюджету територіальної громади. Прогнозні показники акцизного податку з пального на 2022 рік враховані на основі надходжень за 2021 році.

Розрахунок податку на майно, зокрема, плати за землю на 2022 рік  проведено в розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також без врахування індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок та становить 12905800 гривень, порівнянно із показником за 2021 рік збільшиться на 164660 гривень, або на 1,3%.

Зростання прогнозних надходжень плати за землю у 2022 році відбудеться за рахунок: проведення інвентаризації земельних ділянок,     наданих у користування та оренду; переглядом укладених угод на оренду землі та розміру орендної плати; за рахунок продажу права оренди двох земельних ділянок; збільшенням площ щодо яких проведена грошова оцінка земель. 

Зменшення очікуваних надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченими юридичними особами, які є власниками об»єктів житлової та нежитлової нерухомості  відбулось за рахунок зменшення ставки податку (зменшення на 0,5 % ставки податку, згідно рішення Каланчацької селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Кадланчацької селищної територіальної громади на 2022 рік» від 30.06.2021 року №306) в сумі 862000 гривень.

Прогнозна сума єдиного податку на 2022 рік становить 7011600 гривень. 
 З 23 травня 2020 року Законом України від 16.01.2020 № 466- IX збільшено граничний обсяг доходу  платника,  що  перебувають  на  спрощеній  системі оподаткування та сплачують єдиний податок: I групи- з 300000 гривень до 1 000000 гривень;  II групи – з 1500000 гривень  до 5000000 гривень;  III групи – з 5000000 гривень до 7000000 гривень. 

На збільшення надходжень єдиного податку з юридичних та фізичних осіб у 2022 році має вплив зростання прожиткового мінімуму для  працездатних осіб на 9,3% (для платників I групи), мінімальної заробітної плати на 8,3% ( для платників II групи) та індексу споживчих цін на 6,2% (для платників III групи).

Фактично за січень – вересень 2021 року до загального фонду бюджету селищної територіальної громади надійшло доходів у сумі 114133437  гривень, із них власних та закріплених доходів одержано 59616567 гривень в т.ч.:
Податкові надходження – 55454362,54 гривень, з них :
податки на доходи – 32573598,59 гривень (виконання 110,03 % до планових призначень);
місцеві податки:
а) податок на майно – 12167532 гривень (виконання 112,62 %);
б) єдиний податок  – 8375124 гривень (виконання 100,02 %);
Неподаткові надходження – 4162204 гривень, в тому числі:
 доходи від власності – 282715 гривень (виконання 165,36 %);
 адміністративні збори – 3131479  гривень (виконання 120,0 %).

Заплановані обсяги власних надходжень по загальному фонду бюджету селищної територіальної громади виконано на 104,8 %, при затвердженому уточненому плані на відповідний період 54404351 гривень, фактичне надходження становить 59616567 гривень, понадпланові надходження склали 5212216 гривень.

У зрівнянні з відповідним періодом 2020 року власні надходження загального фонду у 2021 році збільшилися на 15565185 гривень, що становить 135,3 % від факту 2020 року.

Збільшення доходів у 2021 році зумовлено збільшенням надходжень:
податку на доходи фізичних осіб, питома вага якого в структурі власних доходів бюджету селищної територіальної громади за  9 місяців 2021 року склала 54,6 відсотка, отримано в сумі  32563903  гривень, що на 7427677 гривень або на 29,5 відсотка більше проти надходжень за аналогічний період минулого року (зріст мінімальної заробітної плати з 1 січня  2021 року до 6000 гривень, оформлення найманої праці сільськогосподарськими підприємствами, які знаходяться на території селищної ради, сплата податку з паїв новоствореними сільгоспвиробниками, сплата боргів минулих років).

Крім того, до загального фонду бюджету селищної територіальної громади за період січень – вересень 2021 року надійшли міжбюджетні трансферти 54516870 гривень, в тому числі:
з державного бюджету:
 базова дотація – 7545600 гривень
 освітня субвенція – 42892100 гривень
 субвенція на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» –184500 гривень
 субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій–111000 гривень
 субвенція на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового Інтернету в сільській місцевості –430000 гривень
з обласного бюджету:
дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 1206297 гривень,
субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт -  435120 гривень,
субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 68757 гривень,
субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти `Нова українська школа` за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 865608 гривень,
інші субвенції з місцевого бюджету – 160219 гривень,
субвенція з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету- 508603 гривень.
з бюджету Мирненської селищної територіальної громади:
інші субвенції з місцевого бюджету – 109066 гривень.

Доходи спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади за період січень – вересень 2021 року склали 2424901 гривень. Заплановані обсяги надходжень по спеціальному фонду бюджету селищної територіальної громади виконано на 172,9 %.

Прогноз доходів зведеного бюджету на 2022 рік визначений з урахуванням поточного виконання бюджету селищної територіальної громади,  за 9 місяців 2021 року, змін до податкового та бюджетного законодавства, і становить (з врахуванням міжбюджетних трансфертів) 154393229 грн., в тому числі за:
загальним фондом – 151488529 грн; 
спеціальним фондом – 2904700  грн.
При оцінці дохідної частини бюджету  селищної територіальної громади було враховано:
статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2020 рік, очікувані макропоказники Мінекономрозвитку на 2021 рік та прогнозні на 2022 рік; затверджені постановою Кабінету Міністрів від 31.05.2021 року №586;
зміни податкового законодавства щодо індексації ставок, виражених у абсолютних значеннях;
фактичне виконання доходної частини бюджету за результатами 2018-2020 року та 9 місяців 2021 року.

Дохідна частина проекту бюджету на 2022 рік розроблена з урахуванням макроекономічних показників фонду оплати праці найманих працівників, підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, прийнятого рішення селищної ради щодо встановлення місцевих податків та зборів на 2022 рік.

Відповідно до  Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», офіційні трансферти з державного бюджету бюджету селищної територіальної громади складають 73109300грн.,  в тому числі:   
           базової дотації - в сумі 9485000 грн. 
           освітньої субвенції – в сумі 63624300грн.
Обсяг базової дотації, передбачений  в Законі України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», визначено відповідно до статей 98–100 Бюджетного кодексу України, чим здійснено горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів. Для обрахунку обсягу базової дотації на 2022 рік використовувались офіційні дані звітності Державної служби статистики України щодо наявного населення станом на 01.01.2021 та Державної казначейської служби України – про фактичні надходження податку на доходи фізичних осіб за 2020 рік.

Крім того, планується отримати трансферти з місцевого (обласного) бюджету до бюджету селищної територіальної громади в сумі 826329 гривень, в т.ч.:
дотація з обласного бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної дотації з державного бюджету - 768700  гривень;
інші субвенції з місцевого бюджету – 57629 гривень, в тому числі:
з обласного бюджету інша субвенція на проведення видатків на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, а також на надання пільгового медичного обслуговування особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 45829 гривень,
з Мирненської селищної ради – 11800 гривень на утримання трудового архіву.


Проєкт видаткової частини бюджету територіальної громади  на 2022 рік
Видаткова частина бюджету Каланчацької селищної територіальної громади сформована з урахуванням впливу економічних чинників, необхідності дотримання принципу збалансованості, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів за єдиним підходом. При розрахунку показників видатків враховані основні макропоказники економічного і соціального розвитку та підвищення розмірів державних соціальних стандартів.

З метою збалансування бюджету та виходячи із наявних можливостей  ресурсної частини бюджету територіальної громади, видаткова частина проекту бюджету спрямована на забезпечення повноцінного функціонування бюджетних установ та соціально-економічний розвиток громади в цілому.

Розрахунок прогнозного обсягу видатків здійснено з урахуванням передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» статтей (стаття 7) щодо установлення у 2022 році прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1 січня 2022 року — 2393 гривень, з 1 липня — 2508 гривні, з 1 грудня — 2589 гривні, та розміру мінімальної заробітної плати (ст. 8): у місячному розмірі: з 1 січня — 6500 гривні, з 1 грудня - 6700 гривень; у погодинному розмірі: з 1 січня – 39,26 гривні, з 1 грудня — 40,46 гривні.

Видатки селищного бюджету становлять 154393229 гривень, з яких видатки загального фонду – 151488529 гривень, видатки спеціального фонду – 2904700 гривень. В них враховано кошти на оплату праці працюючим в бюджетній сфері та на розрахунки за енергоносії, що споживаються бюджетними установами, придбання матеріалів, оплата послуг, харчування в дошкільних та шкільних закладах освіти з з урахуванням збільшення розміру мінімальної заробітної плати, підвищення цін на енергоносії, організацію благоустрою, розвиток транспортної інфраструктури та іншу економічну діяльність громади.

На фінансування заходів загального фонду бюджету територіальної громади передбачається використати 151488529 гривень. 
із загальної суми видатків загального фонду видатки на: 
орган місцевого самоврядування – 14836000 гривень;
в тому числі: керівництво і управління у відповідній сфері у містах, селищах, селах, територіальних громадах – 13178000 гривень; 
дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні навчальні заклади, діяльність інших закладів та інші заходи в галузі освіти - 114489500 гривень, 
забезпечення діяльності закладів та інших заходів у сфері соціального забезпечення, територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) – 4013829 гривень;  
забезпечення діяльності бібліотек, будинків культури та інших закладів в галузі культури і мистецтва– 7517000 гривень; 
фізкультура і спорт – 1850200 гривень; 
благоустрій – 4220000 гривень; 
Інші заходи, пов’язані з економічно діяльністю – 4562000 гривень. 

Порівняльний аналіз доходів бюджету селищної  територіальної громади 2018-2022 роки     

Порівняльний аналіз дохідної частини бюджету селищної  територіальної громади на 2022 до 2021 р. (загальний фонд)     

Порівняльний аналіз дохідної частини бюджету селищної територіальної громади на 2022 до 2021 р. (спеціальний фонд)             

Аналіз фінансування установ по Каланчацькій ТГ станом на 30.11.2021 року                        

Органи місцевого самоврядування

Освіта

Охорона здоров'я

Соціальний захист та соціальне забезпечення 

Культура та мистецтво

Фізична культура і спорт

Житлово-комунальне господарство, благоустрій територій, утримання і розвиток транспортної інфраструктури та резервний фонд

 

Автор: Валентина ШВЕЦЬ, начальник фінансового відділу

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь