УВАГА! Назву вашої вулиці змінили: що варто знати і як діяти далі
Шановні мешканці Каланчацької громади!
У більшості міст, сіл та селищ України зараз триває процес перейменування вулиць у зв’язку з декомунізацією. Наша громада не є виключенням, у зв’язку з цим було прийнято ряд розпоряджень, на які потрібно звернути увагу.
Розуміючи, що у людей, які мешкають на вулицях з оновленими назвами, з цього приводу виникає чимало питань. Тому підготували для вас відповіді на найпоширеніші запитання.
Чому відбулось перейменування?
Перейменування вулиць, провулків, проспектів, площ, парків та скверів відбувається на виконання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».
Хто прийняв рішення про перейменування?
Відповідно до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення про перейменування ухвалюють міські, сільські і селищні ради.
Чи обов’язково вносити зміни у паспорт чи довідку про реєстрацію місця проживання, якщо вашу вулицю перейменували ?
Зміна назви вулиці не є зміною місця реєстрації, тому чинним законодавством не передбачено обов’язково змінювати «штамп» у паспорті, або довідку про реєстрацію місця проживання.
Зміна довідки про реєстрацію місця проживання може відбуватися під час заміни паспорта, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба.
Чи обов’язково вносити зміни до документів на нерухомість?
Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій ця нерухомість розміщена.
У випадку перейменування вулиці, на якій розміщена нерухомість, українським законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно, зокрема до свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, дарування тощо.
Увага!
У разі потреби власник майна, стосовно якого відбулися зміни, має право звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін.
Якщо власник бажає продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість, у документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку саму суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється.
Додаткова інформація!
У разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, до Єдиного державного демографічного реєстру, державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців та інші, в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Перелік перейменованих вулиць, а також рішення про перейменування можна завантажити за посиланням: