Шахраї намагаються отримати доступ до інтернет-банкінгу користувачів. Як їм це вдається? Ось приклад шахрайської схеми.
1. Шахраї телефонують, удаючи із себе працівників банку, і пропонують встановити новий мобільний додаток банку. Вони стверджують, що старий додаток більше не працює, тому потрібно завантажити новий.
2. Потім вони надсилають фішингові посилання для завантаження додатка, нібито від офіційного чат-бота банку, у месенджері. Так, шахраї можуть отримати авторизаційні дані користувачів.
3. Згодом шахраї просять назвати код із смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку. Отримавши цей код, вони отримують доступ до інтернет-банкінгу, що дає їм змогу викрасти кошти.
Як уникнути шахрайства?
Використовуй лише офіційні канали зв’язку з банком.
● Якщо тобі телефонує працівник банку, скажи, що зателефонуєш самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
● Якщо потрібно скористатися чат-ботом, знайди посилання на нього на офіційному сайті банку або офіційному додатку банку.
● Під час завантаження банківського застосунку переконайся, що це офіційний застосунок твого банку, для цього:
перевір назву розробника: використовуй Google Play Market або App Store та зверни увагу на назву розробника – вона має збігатися з назвою твого банку;
відвідай офіційний сайт банку: часто банки надають посилання на свої застосунки на своєму офіційному сайті;
перевір відгуки та рейтинг: офіційні застосунки зазвичай мають велику кількість відгуків та високий рейтинг;
перевір кількість завантажень: офіційні застосунки великих банків мають мільйони завантажень, менші банки – десятки та сотні тисяч. Це також може бути додатковим підтвердженням автентичності застосунку.
Більше про те, як уберегтися від шахрайства, читай на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.